Alen Ožbolt / izložba skulptura

Alen Ožbolt / izložba skulptura
  • 29.08.2019. - 12.10.2019.
  • 21:00
  • galerija Zuccato

"VIES DES FORMES / ŽIVOT OBLIKA IV. / 1/2", (1998 - 2006 / 2008 - 2011 + 1/4 2018)


Alen Ožbolt
izložba skulptura
 
Otvorenje u četvrtak  29. 8. u 21
 
Galerija Zuccato, Dekumanus 34
trajanje izložbe: 29. 8. – 12. 10. 2019.
radno vrijeme galerije: svakim danom od 10 – 12 i 17 - 21 sat
Nedjeljom i blagdanima zatvoreno
 
Alen Ožbolt jedan je od najaktivnijih slovenskih umjetnika. Kao gostujući umjetnik usavršavao se na SFAI, San Francisco Art Institute (2001). Sudjelovao je na mnogim umjetničkim rezidencijama. Objavio je više autorskih „vizualnih eseja“, kraćih članaka i nekoliko dužih teoretskih tekstova o umjetnosti, umjetničkom prostoru i pojavama u raznim umjetničkim katalozima i periodičnim publikacijama. Realizirao je brojne i raznovrsne umjetničke projekte i izložbe kod kuće i u inozemstvu. Za samostalnu izložbu Rub, Igra suza, Dvoje, Još (Moderna galerija, 2002) je 2003 primio je najprestižniju slovensku državnu nagradu za umjetnički rad, Prešernovu nagradu.
2002 prima nagradu „Priznanje značajnih umjetničkih radova“ koje kao najviše priznanje za umjetnički rad dodjeljuje Sveučilište u Ljubljani. Od 2006 godine predaje na odjelu za kiparstvo ALUO, gdje obavlja i funkciju prodekana za razvojne zadatke (2009 – 2013).
 
Čini se tako da umjetnička djela Alena Ožbolta, s obzirom na sve navedeno, prenose sav sadržaj promatraču isključivo oblikom i materijalnošću djela, a izbjegavaju naoko u potpunosti društveno-ideološku determiniranost. I zaista se rijetko na kojoj izložbi umjetnički oblik doima toliko slobodan, autonoman. Upravo Henri Foccilon prepoznaje autonomiju umjetnosti u konstantnom gibanju i preobrazbi postojećih oblika neovisno o povijesno-društvenom kontekstu. Međutim, ostaje pitanje jesu li ovi, kao i drugi, umjetnički oblici isključivo autonomni ako naoko ne odražavaju društveni kontekst ili njihova uporabna vrijednost nije jasna. Nije li upravo ovako radikalno odricanje pridodanih znakova, minimiziranje verbalnih interpretacija gotovo podjednak ili veći angažman unutar svijeta suvremene umjetnosti, nego brojni jednodimenzionalni angažirani radovi? Pa čak i ako u ovom životu oblika ne prepoznajemo funkciju, ipak prepoznajemo „materijalno-prostorno-vremenske oblike,“ kako ih je jednom sam autor nazvao. Prepoznajemo tijek vremena, preopterećenost značenjem i evoluciju misli nužno vezane za određeni kontekst, a time i indirektno za angažiranost. Možda su angažiranost i funkcija ovih oblika naoko nevidljivi, ali je otpor koji iz ove čiste vizualnosti proizlazi svijetu suvremene umjetnosti prijeko potreban.


Patricia Počanić

_38A9853_Andi_Bancic_5d_19_09_2019.jpg
_38A9858_Andi_Bancic_5d_19_09_2019.jpg
_38A9845_Andi_Bancic_5d_19_09_2019.jpg
_38A9846_Andi_Bancic_5d_19_09_2019.jpg
_38A9850_Andi_Bancic_5d_19_09_2019.jpg
_38A9806_Andi_Bancic_5d_19_09_2019.jpg



Izložbu je poduprlo Ministarstvo za kulturu Republike Slovenije
Autor fotografije: Jaka Jeraša

 

 

Na ovom događanju moguće je fotografiranje/snimanje, a u svrhu objave na internetskim stranicama, društvenim mrežama i u tiskovnim izdanjima Pučkog otvorenog učilišta Poreč kao organizatora i trećih strana i /ili trećih strana kao organizatora.

Ukoliko ne želite biti fotografirani/snimani molimo Vas da nas o tome obavijestite.