20. 2. 2025. - 4,00 € |
![]() |
Pariz tijekom druge polovine 50-ih godina prošlog stoljeća. Pučkoškolac Antoine Doinel dječak je koji se i kod kuće i u školi suočava s brojnim nevoljama. Dok kod kuće nailazi na nerazumijevanje majke Gilberte i očuha Juliena, koji su često odsutni, Antoine u školi mora podnositi budnu pasku strogog učitelja francuskog jezika zvanog Listić, koji dječaka smatra propalicom, osobito nakon što ga uhvati u plagiranju Balzacove proze.
Budući da roditelji često nisu pored njega, Antoine utjehu pronalazi u intenzivnom maštanju o nekoj ljepšoj svakodnevici, a nerijetko se upušta i u sitne prijestupe i nestašluke. Kad nakon niza takvih nepodopština s najboljim prijateljem Renéom Bigeyjem iz očuhove radne sobe ukrade pisaći stroj, želeći njegovom prodajom zaraditi nešto novca za bijeg od kuće, Antoine će dospjeti u policijsku postaju.
No neće znati da je to tek početak njegova sukoba sa zakonom i da će ubrzo, nakon noći provedene u zatvorskoj ćeliji s prostitutkama i lopovima, završiti u domu za maloljetne delinkvente.
- - - - - - - - - - -
U kreiranju priče svog dugometražnog scenarističkog i redateljskog prvijenca, za koji je na festivalu u Cannesu 1959. godine nagrađen kao najbolji redatelj, a film je godinu kasnije nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg izvornog scenarija te 1961. za prestižnu nagradu BAFTA u dvjema kategorijama, glasoviti francuski filmaš François Truffaut (Jules i Jim, Nježna koža, Pucajte u pijanista, Američka noć) nadahnuće je pronašao u vlastitom nesretnom djetinjstvu i odrastanju. Izvorno namjeravajući snimiti kratki film, Truffaut se nakon temeljite analize vlastita života ipak odlučio za dugometražno djelo, film posvećujući svom u studenom 1958. godine preminulom prijatelju i intelektualnom guruu novog vala Andreu Bazinu.
Ostvarenje u kreiranju kojeg se Truffaut dijelom nadahnuo i kultnom dramom Nula iz vladanja Jeana Vigoa inicijalno je djelo francuskog novog vala, film čiji je mladi, buntovni i nekonformistički protagonist bio u savršenom suglasju s dominantnim raspoloženjem onodobne publike, što je rezultiralo velikim komercijalnim uspjehom. Kritika je, pak, bila istinski impresionirana ne samo nekonvencionalnom naracijom i podjednako neuobičajenom završnicom, nego i nimalo sentimentalnim prikazom života protagonista adolescenta i predočavanjem zbivanja praktički isključivo kroz njegov lik, fokusiranjem na njegov ambivalentan odnos s majkom, narativnom i vizualnom ekonomičnošću, efektnim kontrastom društvene represije u interijerima sa slobodom i vitalitetom na otvorenim prostorima, te suptilnim oblikovanjem protagonistove svijesti o vlastitom identitetu koji se definira i kroz odnose s obitelji, osobito majkom, kao i s društvom.
Naslov 400 udaraca prvi je film iz autorova ciklusa Pustolovine Antoinea Doinela, koji zaokružuju kratkometražni film Antoine i Colette iz 1962. te dugometražni filmovi Ukradeni poljupci (1968), Zajednički stol i postelja (1970) i Ljubav u bijegu (1979), a u kojem se Truffaut pozabavio sudbinom Antoinea Doinela, kojeg sjajno utjelovljuje Jean-Pierre Léaud (Godardov Muški rod – ženski rod, Bertoluccijev Posljednji tango u Parizu, također Truffautova Američka noć, Unajmio sam plaćenog ubojicu Akija Kaurismäkija).
blagajna
Tel.: +385 52 887 223
U dane kinoprograma blagajna se otvara sat vremena prije prvog filma.
Od 1. ožujka 2022. godine nije moguće rezervirati ulaznice za kazališne predstave. Ulaznice se mogu kupiti na internetskom rezervacijskom sustavu www.rezervacije-poup.hr ili na blagajni Učilišta u radnom vremenu:
ponedjeljak – petak: 7.00 –11.00 (uz prethodni poziv na broj +385 52 887 218)
na dan predstave/projekcije: jedan sat prije početka programa
Za sve dodatne informacije nazovite:
052/887-218 (ured) radnim danom 7.00 - 15.00
052/887-223 (blagajna) u radno vrijeme blagajne
Na ovom događanju moguće je fotografiranje/snimanje, a u svrhu objave na internetskim stranicama, društvenim mrežama i u tiskovnim izdanjima Pučkog otvorenog učilišta Poreč kao organizatora i trećih strana i /ili trećih strana kao organizatora. Ukoliko ne želite biti fotografirani/snimani molimo Vas da nas o tome obavijestite. |