20. 2. 2025. - 4,00 € |
![]() |
Pariz tijekom druge polovine 50-ih godina prošlog stoljeća. Pučkoškolac Antoine Doinel dječak je koji se i kod kuće i u školi suočava s brojnim nevoljama. Dok kod kuće nailazi na nerazumijevanje majke Gilberte i očuha Juliena, koji su često odsutni, Antoine u školi mora podnositi budnu pasku strogog učitelja francuskog jezika zvanog Listić, koji dječaka smatra propalicom, osobito nakon što ga uhvati u plagiranju Balzacove proze.
Budući da roditelji često nisu pored njega, Antoine utjehu pronalazi u intenzivnom maštanju o nekoj ljepšoj svakodnevici, a nerijetko se upušta i u sitne prijestupe i nestašluke. Kad nakon niza takvih nepodopština s najboljim prijateljem Renéom Bigeyjem iz očuhove radne sobe ukrade pisaći stroj, želeći njegovom prodajom zaraditi nešto novca za bijeg od kuće, Antoine će dospjeti u policijsku postaju.
No neće znati da je to tek početak njegova sukoba sa zakonom i da će ubrzo, nakon noći provedene u zatvorskoj ćeliji s prostitutkama i lopovima, završiti u domu za maloljetne delinkvente.
- - - - - - - - - - -
U kreiranju priče svog dugometražnog scenarističkog i redateljskog prvijenca, za koji je na festivalu u Cannesu 1959. godine nagrađen kao najbolji redatelj, a film je godinu kasnije nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg izvornog scenarija te 1961. za prestižnu nagradu BAFTA u dvjema kategorijama, glasoviti francuski filmaš François Truffaut (Jules i Jim, Nježna koža, Pucajte u pijanista, Američka noć) nadahnuće je pronašao u vlastitom nesretnom djetinjstvu i odrastanju. Izvorno namjeravajući snimiti kratki film, Truffaut se nakon temeljite analize vlastita života ipak odlučio za dugometražno djelo, film posvećujući svom u studenom 1958. godine preminulom prijatelju i intelektualnom guruu novog vala Andreu Bazinu.
Ostvarenje u kreiranju kojeg se Truffaut dijelom nadahnuo i kultnom dramom Nula iz vladanja Jeana Vigoa inicijalno je djelo francuskog novog vala, film čiji je mladi, buntovni i nekonformistički protagonist bio u savršenom suglasju s dominantnim raspoloženjem onodobne publike, što je rezultiralo velikim komercijalnim uspjehom. Kritika je, pak, bila istinski impresionirana ne samo nekonvencionalnom naracijom i podjednako neuobičajenom završnicom, nego i nimalo sentimentalnim prikazom života protagonista adolescenta i predočavanjem zbivanja praktički isključivo kroz njegov lik, fokusiranjem na njegov ambivalentan odnos s majkom, narativnom i vizualnom ekonomičnošću, efektnim kontrastom društvene represije u interijerima sa slobodom i vitalitetom na otvorenim prostorima, te suptilnim oblikovanjem protagonistove svijesti o vlastitom identitetu koji se definira i kroz odnose s obitelji, osobito majkom, kao i s društvom.
Naslov 400 udaraca prvi je film iz autorova ciklusa Pustolovine Antoinea Doinela, koji zaokružuju kratkometražni film Antoine i Colette iz 1962. te dugometražni filmovi Ukradeni poljupci (1968), Zajednički stol i postelja (1970) i Ljubav u bijegu (1979), a u kojem se Truffaut pozabavio sudbinom Antoinea Doinela, kojeg sjajno utjelovljuje Jean-Pierre Léaud (Godardov Muški rod – ženski rod, Bertoluccijev Posljednji tango u Parizu, također Truffautova Američka noć, Unajmio sam plaćenog ubojicu Akija Kaurismäkija).
blagajna
Tel.: +385 52 887 223
U dane kinoprograma blagajna se otvara sat vremena prije prvog filma.
Ulaznice se mogu kupiti na internetskom rezervacijskom sustavu www.rezervacije-poup.hr ili na blagajni Učilišta u radnom vremenu:
ponedjeljak – srijeda: 8.00 –11.00 (uz prethodni poziv na broj +385 52 887 218)
na dan predstave/projekcije: jedan sat prije početka programa
Za sve dodatne informacije nazovite:
052/887-218 (ured) radnim danom 7.00 - 15.00
052/887-223 (blagajna) u radno vrijeme blagajne
|
Na ovom događanju moguće je fotografiranje/snimanje, a u svrhu objave na internetskim stranicama, društvenim mrežama i u tiskovnim izdanjima Pučkog otvorenog učilišta Poreč kao organizatora i trećih strana i /ili trećih strana kao organizatora. Ukoliko ne želite biti fotografirani/snimani molimo Vas da nas o tome obavijestite. |