OTVORENJE: četvrtak, 7. 6. 2017. u 21.00
sat
6. 7. - 29. 7. 2017.
Galerija Zuccato, Decumanus 34, Poreč
Radno vrijeme - 10:00 - 12:00 | 19:00 - 22:00
svakim radnim danom osim nedjelje i praznika
____________
Izložba se odvija u sklopu projekta "Umjetnik na odmoru 2017. /
Valamar"
Kustosi: Ješa Denegri; Dorotea Fotivec (Institut za istraživanje
avangarde)
Organizatori: Institut za istraživanje avangarde, Kolekcija
Marinko Sudac, Pučko otvoreno učilište Poreč, Valamar Riviera
d.d.
___________
Radovi na izložbi postavljenoj u sklopu projekta "Umjetnik na
odmoru 2017. / Valamar" proizašli su iz umjetnikova dugogodišnjeg
razmatranja slikarstva kao medija. "Slikarstvo bez slikanja", kako
je to odredio talijanski povjesničar umjetnosti Tomasso Trini,
odrješito traži reafirmirati umjetnost kao takvu, ostavljajući iz
tradicije jedino fizički element slike. U njegovim "Slikama" nema
ništa piktoralno, samo tragovi, točke, mrlje, umjetnik povlači kist
po cijeloj monokromnoj podlozi platna. Slike su monotone, usprkos
njihovoj kromatskoj raznolikosti i nepostojanju matrice ili reda
pri dodavanju poteza kistom. Svrha jest izvođenje rada, bez
istraživanja drugih elemenata poput kompozicije, svjetla,
komplementarnosti. Prema pisanju Ješe Denegrija, "apliciranje boje
u malim točkama izvršeno je pažljivo i sporo, izbjegavajući bilo
kakav trag gestualne ritualnosti, isprva izgleda kao poziv na
povijesno proživljavanje poentilizma. No tada je veza samo
prividna. Jer, dok poentilizam teži ekstremno sistematičnoj akciji
i piktoralnu praksu vodi određenoj 'znanosti o slikarstvu',
Damnjanov je pristup suprotan, emocionalan i kontemplativan, u
potpunosti slobodan od analitičke točnosti, i daje dokaz pravog
'zadovoljstva slikanja', kojem se umjetnik predaje bez
uzdržavanja."
____________
Radomir Damnjanović Damnjan (Mostar, 1936.) je slikar,
konceptualni umjetnik i performer. Započeo je slikarsku karijeru s
umjerenim modernističkim slikarskim radovima, tipičnima za
socijalističku Jugoslaviju 50-ih, no ubrzo je postao jedan od
vodećih konceptualnih umjetnika, tada čvrsto vezan uz beogradsku
umjetničku scenu. Od minimalnih pejsaža s kraja 1950-ih odlazi do
primarne geometrije, a ubrzo je uslijedio prekid sa slikarstvom i
Damnjanović prelazi u konceptualnu umjetnost - umjetničko djelo
više nije krajnji cilj, već je fokus na radnom procesu kojime se do
njega dolazi. Rane "mrtve prirode" vodile su u oslikavanje predmeta
- boca, polica, premještajući ih tako u stvarni svijet. U radu "U
čast sovjetske avangarde", izvedenome 1972. i 1973. godine, zauzima
jasan etički, estetički i politički stav prema povijesti umjetnosti
i sustavu vrijednosti lokalne kulture. Video-radove počinje 1975. s
"Identitet - dekonstrukcija knjiga Marxa, Hegela i Biblije",
stvorenog na Trigonu u Grazu, a kasnije i radovima "Svakodnevni
ritual ispijanja kave" (1976.), "Od rada ka stvaralaštvu", "Velika
mrtva priroda" (1982.) i drugih. Ističe se i film "Zastava" iz
1974. u kojem prikazuje hladnoratovski odnos dvaju suprotstavljenih
blokova. Od 1976. godine postavlja tekstualne intervencije kojom se
kao umjetnički objekt nudi certifikat provjerene umjetničke
vrijednost, s njegovim potpisom. Projekt "Dezinformacije" Damnjan
će realizirati u različitim medijima - fotografiji i slikarstvu,
demonstrirajući kako mu je upravo kritičko propitivanje njegovog
polaznog, slikarskog medija unutar sustava umjetnosti i kulture,
omogućilo umjetničku slobodu u izboru komunikacijskog kanala
prezentacije ideje. S upotrebom svog tijela ponovno se, nakon
njegovih seminalnih performansa 1970-ih, povezao i kroz seriju
"Autoportreta" nastalih na početku 1990-ih, gdje je ispred
oslikanog platna, njegovo lice ili lice njegovih kolega i poznanika
u potpunosti oslikano i kao rad zabilježeno fotoaparatom.
Zagrebačka grupa Gorgona izabrala ga je kao jedinog umjetnika iz
ove regije kojeg je pozvala da izlaže u njezinom "Studiju G" 1962.
g. Njegovi se radovi nalaze u zbirkama velikih svjetskih muzeja
poput Centra Pompidou, MoMA u New Yorku, Guggenheimovom muzeju u
New Yorku, bečkom MUMOK-u itd., a izlagao je i na velikim
međunarodnim izložbama poput Bijenala mediteranskih zemalja u
Aleksandriji (1961), Bijenala u Sao Paulu (1963. i 1981), kaselskoj
Documenti (1964.), Bijenalu mladih umjetnika u Parizu (1965.),
Bijenalu u Veneciji (1966. i 1976), Bijenalu u Tokiju (1967.).
Radomir Damnjanović Damnjan od 1974. g. živi u Milanu u
Italiji.